Nedělním závodem na Autodromu Most
začal další ročník mezinárodního seriálu závodů na okruzích
Carbonia Cup 2017. Pro náš tým to zároveň byl první ostrý start s
novou technikou, kterou se pro letošek stala formule Gloria C8F
osazená litrovým motorem Yamaha o výkonu 195 koní. Závodnímu
víkendu předcházel krátký test funkčnosti, během kterého se
objevilo několik drobných závad, jež se podařilo včas
odstranit.
Závody v Mostě jsou pro nás vždy speciální. Nejen proto,
že naše dílna stojí pár kilometrů od okruhu, ale hlavně díky našim
příznivcům a fanouškům, kteří nás vždy přijdou podpořit. Letos si
pro nás navíc připravili krásné překvapení v podobě triček s naším
logem. S takovou skvělou podporou v zádech jsme hned měli další
motivaci pokusit se o co nejlepší výsledek.
Už tréninky naznačovaly slušný potenciál. Hned
v první jízdě se nám podařilo pokořit hranici 1:40 a ve výsledcích
jsme drželi 2. místo za velmi rychlým Markem Borisem Machuldou na
formuli Renault 2.0. Druhý trénink byl bohužel velmi ovlivněn
rozlitým olejem z vozu z předchozí kategorie. Celý okruh pokrytý
prachem ze sorbentu tak prakticky znemožnil jakékoliv testování
změny nastavení.
Nové obutí do kvalifikace však tuto absenci částečně
vynahradilo, byť se projevila silná nedotáčivost vozu. I tak ale
výkon stačil na osobní maximum 1:37,7 a pole position s náskokem 2
sekund na smečku Formulí Renault 2.0 a krásné Formule 3. To vše
částečně i s přispěním Machuldovy protestující převodovky, která
mladého pilota do měřeného kola a nakonec ani do závodu
nepustila.
Samotný průběh závodu nás velmi – a nutno
podotknout, že pozitivně – překvapil. Jediný dramatičtější moment
se odehrál tradičně v první zatáčce, kdy se Günter Weiß (FR 2.0) na
pár okamžiků ocitl před námi, zatímco Vašek Laušman brzdil z druhé
řady svého Renaulta i očima a od kontaktu nás dělily jen decimetry.
Od další zatáčky se nám ale dařilo již jen navyšovat náskok a po
několika kolech jsme si mohli dopřát i luxus v podobě šetření
techniky a pneumatik.
Poprvé se nám tak podařilo zvítězit v
absolutním pořadí kategorií formulí, třešničkou pak byl i 3.
nejrychlejší čas absolutně bez rozdílu kategorií za dvěma
nedostižnými prototypy Pacemaker a Performer.
Nyní čeká náš tým příprava na druhý
závod, který se pojede 15. května na maďarském
Pannoniaringu.
Závěrem bychom rádi poděkovali všem našim
příznivcům, fanouškům i dalším lidem, kteří se na našem úspěchu
nemalou měrou podíleli. Díky Vám!
Sledujte nás na Facebooku Rieger
Motorsport.
PR Rieger Motorsport,
Vláďa Rožánek
člen KMN 153