Mostecký Rieger Motorsport vítezný na domácím okruhu

rally

Nedělním závodem na Autodromu Most
začal další ročník mezinárodního seriálu závodů na okruzích
Carbonia Cup 2017. Pro náš tým to zároveň byl první ostrý start s
novou technikou, kterou se pro letošek stala formule Gloria C8F
osazená litrovým motorem Yamaha o výkonu 195 koní. Závodnímu
víkendu předcházel krátký test funkčnosti, během kterého se
objevilo několik drobných závad, jež se podařilo včas
odstranit.

carbonimcup_most_1.jpgZávody v Mostě jsou pro nás vždy speciální. Nejen proto,
že naše dílna stojí pár kilometrů od okruhu, ale hlavně díky našim
příznivcům a fanouškům, kteří nás vždy přijdou podpořit. Letos si
pro nás navíc připravili krásné překvapení v podobě triček s naším
logem. S takovou skvělou podporou v zádech jsme hned měli další
motivaci pokusit se o co nejlepší výsledek.

Už tréninky naznačovaly slušný potenciál. Hned
v první jízdě se nám podařilo pokořit hranici 1:40 a ve výsledcích
jsme drželi 2. místo za velmi rychlým Markem Borisem Machuldou na
formuli Renault 2.0. Druhý trénink byl bohužel velmi ovlivněn
rozlitým olejem z vozu z předchozí kategorie. Celý okruh pokrytý
prachem ze sorbentu tak prakticky znemožnil jakékoliv testování
změny nastavení.

carbonimcup_most.jpgNové obutí do kvalifikace však tuto absenci částečně
vynahradilo, byť se projevila silná nedotáčivost vozu. I tak ale
výkon stačil na osobní maximum 1:37,7 a pole position s náskokem 2
sekund na smečku Formulí Renault 2.0 a krásné Formule 3. To vše
částečně i s přispěním Machuldovy protestující převodovky, která
mladého pilota do měřeného kola a nakonec ani do závodu
nepustila.

Samotný průběh závodu nás velmi – a nutno
podotknout, že pozitivně – překvapil. Jediný dramatičtější moment
se odehrál tradičně v první zatáčce, kdy se Günter Weiß (FR 2.0) na
pár okamžiků ocitl před námi, zatímco Vašek Laušman brzdil z druhé
řady svého Renaulta i očima a od kontaktu nás dělily jen decimetry.
Od další zatáčky se nám ale dařilo již jen navyšovat náskok a po
několika kolech jsme si mohli dopřát i luxus v podobě šetření
techniky a pneumatik.

Poprvé se nám tak podařilo zvítězit v
absolutním pořadí kategorií formulí, třešničkou pak byl i 3.
nejrychlejší čas absolutně bez rozdílu kategorií za dvěma
nedostižnými prototypy Pacemaker a Performer.

Nyní čeká náš tým příprava na druhý
závod, který se pojede 15. května na maďarském
Pannoniaringu.

Závěrem bychom rádi poděkovali všem našim
příznivcům, fanouškům i dalším lidem, kteří se na našem úspěchu
nemalou měrou podíleli. Díky Vám!

Sledujte nás na Facebooku Rieger
Motorsport.

PR Rieger Motorsport,

Vláďa Rožánek
člen KMN 153

Napsat komentář